پارچه کرپ از گروه ابریشم و ریون

پارچه کرپ

پارچه کرپ از گروه ابریشم و ریون به گروهی از پارچه ها که ممکن است از ابریشم، ریون ، استات، پنبه، پشم، الیاف مصنوعی و یا مخلوطی از الیاف با خصوصیات چین جزئی و یا دانه دانه شدن در سطح پارچه باشد، اطلاق می گردد. پارچه ای نرم و کمی براق است. افت خوبی داشته و لباس کاملا روی اندام می نشیند. از این پارچه برای دوخت لباس های مجلسی استفاده می شود و دارای رنگ ها و طرح های متنوعی است. روش های تهیه پارچه کرپ عبارتند از استفاده از نخ پرتاب و یا با تکمیل شیمیایی ویژه، بافت کرپ و چاپ نقش برجسته هستند.

از پارچه کرپ از گروه ابریشم و ریون با توجه به مشخصاتی که دارند، برای دوخت بسیاری از لباس ها می توان استفاده کرد.

 
کرپون

پارچه ای پیراهنی شبیه به کرپ اما ضخیم تر، محکم تر، زمخت و خشن تر از کرپ متوسط و معمولی است. از ابریشم یا ویسکوز ریون و گاهی پنبه و پشم و یا ترکیبی از هر دو تولید می شود. در کرپون، خصوصیات کرپ مانند را در جهت تارها با درجات مختلفی از پیچ و تاب در نخ به وسیله تاب دستی چپ و یا راست در نخ  و یا گاهی تیز با اثرات چین جزئی در طرح های ژاکارد ایجاد می کنند. از این پارچه بیشتر برای لباس کودکان و نوزادان به کار برده می شود.

پارچه ساتن

پارچه ساتن 

در حقیقت ساتن و مخمل روش بافت پارچه را مشخص می کنند. برای بافتن ساتن، سطح پارچه ای که مشاهده می کنید. دارای نخ های بسیار طویلی است که همگی رو به یک سمت دارند. این نخ های پود حدوداً 4/1 اینچ یا بیشتر روی سطح قرار می گیرند. و سپس در پارچه فرو می روند. این روش باعث می شود. تا پارچه شکل ابریشمی و نرم پیدا کند.

پارچه گاباردین 

نوعی پارچه با بافت ریز از پنبه، پشم یا الیاف مصنوعی با نقوش برجسته تیغ ماهی، جناقی یا مخلوط راه راه اریب است که همواره از سمت راست به چپ یا پایین به بالا بافته می‌شود.

اشبالت

چرمی است شبیه جیر که از ورقه ورقه کردن چرم های ضخیم گاوی به دست می آید که نسبت به جیر سطح پایینتر محسوب و طبقه بندی می گردد.

نوبوک

چرمی است که مانند جیر و اشبالت دارای رخ مخملی می باشد اما با ظرافت بسیار پرداخت شده و دارای سطحی لطیف است.

حریر

پارچه ابریشمی نازک است مانند وال، تور، فاستونی

پلاستیک

مواد مصنوعی مانند اکریلیک، نایلون، پلی استر و مواد شیمیایی پلاستیکی بکار رفته در لباسها که گرما ساز است.

پلی یورتان

پلی یورتان یک پلیمر متشکل از زنجیره ای از واحد های آلی پیوند شده با لینک های کاربامات ( یورتان ) است. محصولات پلی یورتان کاربردهای بسیاری دارد و سه چهارم مصارف جهانی از محصولات پلی یورتان به شکل فوم است.

پارچه لیوسل 

لیوسل یک شکل از ریون است که شامل فیبرهای سلولوزی است که توسط خمیر کاغذ حل شده تولید می‌شود.

پارچه کنف

گیاهی بوته مانند و دارای ساقه های پوشیده از خار است منشأ اصلی آن نواحی مختلف آفریقا بوده و از دانه آن روغن خوراکی استخراج و از الیاف آن محصولات مختلفی منجله کاغذ گونی و چتائی و … تهیه می شود.

پارچه آکریلیک 

الیاف آکریلیک الیافی هستند  كه بیش از 85% وزن آنها متشکل از  واحدهای اكريلونيتريل (-CH2-CH[CN]-)x به صورت زنجیره‌ی پليمري است.

الیاف پلی آمید 

شامل انواع نخ های نایلونی با استحکام بالا در مواردی مثل تقویت تایر خودرو و هواپیما مورد استفاده قرار می گیرند. این الیاف دارای مقاومت عالی در مقابل سایش می باشند. الیاف نایلونی با توجه به استحکام بالا و سختی برای تولید طناب کمربند ایمنی چتر نجات، نخ و تور ماهیگیری مورد استفاده قرار می‌گيرند.

اگر قصد خریداری پارچه های محصولات کسا مانند پارچه مازراتی را دارید، می توانید به مجموعه منسوجات مبین مراجعه کرده و پارچه مد نظر خود را با تضمین کیفیت از این مجموعه سفارش دهید.