آشنایی با لباس هایی که رنگ می دهند

آشنایی با لباس هایی که رنگ می دهند

همه لباس های ما از الیافی به اسم پارچه درست شدند، که معمولا جنس و رنگ هر کدوم از لباس های ما با بقیه فرق میکنه. اتفاقی که یک بار برای هممون پیش اومده اینه که یکی از لباس هایی که تازه خریدیم و و خیلی هم دوستش داشتیم رو به مامانمون سپردیم تا بشوره و با‌ یه ترکیب رنگ جدید تحویل گرفتیم و کلی به مامانمون غر زدیم و اونم با دلیل اینکه الان قشنگ تر شد سعی کرده قانعمون بکنه. حالا اگر میخواهید لباس هاتون دیگه رنگ نده باید یکسری پارچه ها رو بشناسید و روش شستشو و استفاده از اون ها رو یاد بگیرید تا دیگه درگیر این مشکل نشید. پس برای آشنایی با لباس هایی که رنگ میدهند و یکسری از توصیه‌ های ریز و به درد بخور با من تا آخر این مقاله همراه باشید و لطفاً این مقاله رو به مامانتون هم معرفی کنید که دیگه لباس هاتون رو با رنگ جدید تحویل نگیرید.

اولین کاری که برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها باید انجام بدیم اینه که با جنس یکسری پارچه ها آشنا بشیم یعنی بدونیم کدوم پارچه ها رنگ پس میدن و چطور باید آنها را بشوییم که کمترین مشکل ایجاد بشه. پارچه‌ هایی با جنس های نخی، پنبه ای، ابریشمی ، پشمی و غیره توی بازار وجود داره، که هرکدوم نسبت به موادی که توی درست شدنشان به کار میره ویژگی هایی دارند. معمولاً پارچه هایی که توی مواد اولیه شون از الیافت مصنوعی یا پلاستیک استفاده میشه بیشتر رنگ میدن که با پارچه هایی مثل: گورتکس، پارچه نایلونی و یا پارچه هایی که رنگ می کنند؛ مثل اکریلیک از انواع این پارچه ها هستند.

روش های جلوگیری از رنگ پس دادن پارچه

یکی از روش های جلوگیری کننده از رنگ پس دادن لباس ها خوندن تگ یا برچسب هایی هست که به یقه یا پایین همه لباس ها وصل شده. توی این برچسب ها یک سری اطلاعات راجع به پارچه و درصد نخ و پلاستیک اون ها و همچنین با یک سری علامت ها روش شستشوی که برای اون لباس مناسبه رو مشخص کرده که مطالعه این برچسب ها تا حد زیادی به ما کمک میکنه.

آشنایی با لباس هایی که رنگ میدهند

یه روش دیگه که خیلی موثر اینه که لباس هاتون رو از لحاظ رنگ تست کنید. برای این کار باید سینک رو از آب و صابون غلیظ پر کنید بعد لباسی که میخواید تست کنید رو 20 دقیقه توی اون محلول بزارید و اگر آب تغییر رنگ پیدا کنه یعنی اون لباس رنگ میده و باید جداگانه شسته بشه.

یه کار دیگه که همیشه مامانم انجام میده و طبق تحقیقات من خیلی موثره اینه که تنظیمات ماشین لباسشویی رو روی آب سرد و شستشوی ملایم تنظیم میکنه و واقعاً شستشو با آب سرد باعث میشه که لباس ها به هم رنگ پس ندن ؛ پس اگر لباس هاتون رو با آب داغ میشورید این کار رو ادامه ندید چون علاوه بر اینکه اونها رو که کدر میکنه باعث میشه عمر لباسهاتون هم کم بشه.

یه مدل دیگه که میتونید پارچه را امتحان کنید، اینه که یه تیکه از لباس رو خیس و نمدار کنید و یه کاغذ کوچولو روی اون قسمت خیس بزارید و روش اتو بکشید؛ اگه لباستون رنگ بده کاغذ رنگی میشه و اگه سفید باقی بمونه خوشحال باشید که لباس رنگ نمیده.

یه کار دیگه هم که ممکنه تا حدی از رنگ دادن لباس ها جلوگیری کنه اینه که میتونید توی ماشین لباسشوییتون یه مقدار نمک ید دار بریزید که این کار باعث ثابت موندن رنگ لباس ها میشه و خیلی ها هم معتقدند این کار از رنگ دادن لباس ها جلوگیری میکنه که میتونید این روش رو هم امتحان کنید.

حالا که روش های امتحان لباس هاتون رو برای رنگ پس دادن یاد گرفتید می خوام دوتا جنس پارچه رو بهتون معرفی کنم که تضمین می کنم از خریدشون پشیمون نمیشید چون رنگ نمیدن و استحکام و عمر بالایی هم دارند.

با توجه به جنس پارچه ای که در لباس، بالش، تشک و سایر موارد دیگر، نحوه شستشو آن را باید مشخص کنید. روکش های تشک باید از جنسی باشند که علاوه بر ایجاد راحتی برای کاربر، بتوانند در برابر کثیفی مقاوم باشند و شستشوی آن ها نیز به راحتی انجام شود. اغلب مراکز فروش تشک اصفهان، انواع مدل های تشک را در کنار روکش های آن عرضه می کنند، شما می توانید پس از بررسی مشخصات هر یک از آن ها، بهترین مدل را انتخاب کنید.

معرفی پارچه میکرو

یکی از این پارچه ها پارچه میکرو هست که حتماً یک بار اسمش رو شنیدیم یا لباسی رو با این جنس خریداری کردیم. این پارچه رو معمولاً برای پالتو ها و بارونی ها استفاده می کنن، چون این پارچه ضد آبه و ظاهر خیلی خوشگلی به بارونی ها میده و به علت جنس خوبی که داره باعث میشه لباس هاتون عمر بالایی داشته باشه و چون جنسش از پلی استره از وارد شدن رطوبت هم جلوگیری میکنه که این برای یه بارونی یه ویژگی خیلی مثبته تنها توصیه‌ای هم که برای شستن پارچه میکرو قابل ذکره اینکه که این پارچه رو با آب داغ نشورید و حتما با دقت به برچسب شست و شوی لباس عمل کنید.

آشنایی با لباس هایی که رنگ میدهند

معرفی پارچه تترون

پارچه بعدی که می خوام بهتون معرفی کنم پارچه تترون هست که اونم از پلی استر درست شده. معمولا خیلی از پیراهن های مردانه از این جنس هستند. در بعضی موارد هم این پارچه را به شکل براق تولید می کنند، که این کار کیفیت پارچه رو پایین میاره؛ اما در هر صورت این جسم در برابر شستشو مقاومت بالایی داره و این ویژگی و جنس لطیفی که داره و به راحتی هم چروک نمیشه اون رو به پارچه ای محبوب تبدیل کرده، اما در مواردی دیده شده که این پارچه آبرفت داره. پس برای مطمئن شدن از این موضوع قبل از استفاده اون رو آبکشی کنید تا مطمئن بشید. این پارچه معمولا در عرض های زیاد تولید میشه و ثبات رنگی خیلی بالایی داره. نکته‌ی مثبت دیگه‌ای که این پارچه داره اینه که ضد حساسیته و برای کسایی که به یک سری از پارچه ها حساسیت دارند خیلی مناسبه. برای شستن این پارچه هم مثل بقیه جنس ها بهتره که از آب سرد استفاده کنید و یادتون نره حتما برچسب لباستون رو مطالعه کنید.

آشنایی با لباس هایی که رنگ میدهند

آشنایی با لباس هایی که رنگ میدهند

امیدوارم با خوندن این توصیه‌ها بتونید از رنگ پس دادن لباس هاتون جلوگیری کنید و دیگه بعد از شستن لباس هاتون اون ها رو با رنگ های جدید تحویل نگیرید! همچنین با پارچه هایی که بهتون معرفی کردم آشنا شده باشید و برای خریدشون تعلل نکنید. توصیه ای که در آخر این مقاله بهتون میکنم اینه که حتما لباس هایی که میخرید رو قبل از استفاده یکبار بشورید تا از رنگشون مطمئن بشید.ممنون که تا پایان این مقاله با من همراه بودید تا کلی نکته های کاربردی رو با هم یاد بگیریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.