چگونه لباس های خود را بشوییم

چگونه لباس های خود را بشوییم

راهکارهایی برای شستن اصولی لباس ها

دانستن نحوه شستن لباس ها، مهارت مهمی در زندگی است که همه ما باید آن را فرا بگیریم. قبل از بارگیری ماشین لباسشویی، شما باید کارهای مقدماتی مانند جدا کردن لباس ها با رنگ و بافت متفاوت، انتخاب چرخه مناسب شستشو و دانستن مقدار افزودنی مواد شوینده را انجام دهید. هنگام شستن لباس، دو نکته اصلی باید به خاطر داشته باشیدT رنگ لباس چیست و از چه موادی ساخته شده است؟ در این مقاله قصد داریم درباره چگونه لباس های خود را بشوییم، توضیح دهیم.

لباس های سفید و تیره را جدا کنید

اگر این کار را انجام ندهید ، ممکن است لباس های رنگی روی لباس های سفید تاثیر بگذارند و آن ها را رنگی کنند. به عنوان مثال، ممکن است پیراهن آبی روشن، تمام لباس های سفید شما را به رنگ آبی رنگ کند.
لباس های خود را بر اساس پارچه هایی که از آن ها ساخته شده است، جدا کنید. بعضی از پارچه ها، مانند جین یا پارچه ضخیم (مانند حوله)، به شستشوی بیشتری نیاز دارند و برخی دیگر مثل پارچه تنظیف و لباس های زیرابریشمی شما باید با دور کم لباسشویی شسته شوند.

برچسب مراقبت” را روی لباس خود بخوانید

"برچسب مراقبت" را روی لباس خود بخوانید

برچسب های پارچه فقط به لباس دوخته نمی شوند تا گردن شما خارش پیدا کند! در واقع برچسب ها به شما در انتخاب روند شستشو بهتر، کمک می کنند. وقتی در مورد شستشوی یک مورد شک دارید، برچسب را بررسی کنید. برچسب های مراقبت به شما می گویند که لباش شما از چه پارچه ای ساخته شده است، چگونه باید شستشو شود و چگونه باید خشک شود؟

ماشین های شستشو دارای تنظیمات دمای مختلف هستند، زیرا پارچه ها با رنگ ها و جنس های مختلف، نیاز به شستشوی سطوح مختلف گرما دارند. از آب داغ برای رنگ های روشن استفاده کنید، به خصوص لباس ها با رنگ های روشن که مخصوصاً کثیف هستند، گرما باعث می شود لکه ها از لباس سفید رنگ شما بهتر پاک شوند.
برای رنگ های تیره از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب سرد مقدار رنگی را که از این لباس ها خارج می شود کاهش می دهد. لباس های از جنس پنبه را نیز باید در آب سرد بشویید.

باید بدانید چه چرخه از شستشو را انتخاب کنید

ماشین های لباسشویی دارای چرخه های مختلف هستند، زیرا انواع مختلف پارچه لباس (پارچه متقال، پارچه نخی، پارچه جین، پارچه تترون و…) به سطح متفاوتی از شستشو نیاز دارند. چرخه معمولی را هنگام شستن لباس های سفید انتخاب کنید.

انتخاب مناسب مایع شوینده

انتخاب مناسب مایع شوینده

مایع شستشو شامل مواد شوینده، سفید کننده و نرم کننده پارچه است. می توانید لباس های خود را اضافه کرده و مایع شستشوی مناسب را بر روی آن ها بریزید. مقدار مواد شوینده ای که در ماشین لباسشویی خود می ریزید، با توجه به میزان بار شما تعیین می شود. به طور کلی، درب های مایع شوینده به عنوان فنجان هایی عمل می کنند.  ⅓ لیوان باید برای یک بار کوچک، از مواد شوینده پر شود، برای یک بار متوسط ​​و یک بار کامل باید فنجان را از ماده شوینده پر کرد و در لباسشویی ریخت.با این حال، بطری مواد شوینده مخصوص خود را، برای دستورالعمل نحوه استفاده از این مواد شوینده، بخوانید.
هنگامی که می خواهید لکه های سختی را از لباس پاک کنید، از مایع سفید کننده استفاده کنید.

نرم کننده پارچه را می توان در طول چرخه شستشو اضافه کرد. برخی از دستگاه های لباسشویی دارای قسمتی برای اضافه کردن نرم کننده دارند که  شما می توانید هنگام شروع چرخه شستشو، نرم كننده را بریزید تا لباسشویی، در زمان مناسب آن را به چرخه شستشو اضافه كند.

لباس های خود را به خشک کن منتقل کنید و چرخه مناسب را انتخاب کنید.

ابتدا برچسب لباس را بررسی کنید، اگر گفته می شود آن را خشک نکنید، باید لباس ها را در جایی آویزان کنید که خشک شوند.خشک کن نیز مانند ماشین لباسشویی دارای تنظیماتی است که شما باید از آن استفاده کنید تا لباس های خود را خشک کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات نساجی اصفهان را دنبال کنید.

اگر اطلاعات بیشتری درباره چگونه لباس های خود را بشوییم دارید، آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.